Volvo CE esittelee keskiraskaiden moottoreiden korkean rikkipitoisuuden muutossarjan30.07.2015 10.00
Volvo Construction Equipment on tuonut myyntiin järjestelmän, jolla keskiraskaat moottorit voidaan muuttaa sopiviksi normaalia enemmän rikkiä sisältäville polttonesteille. Tästä hyötyvät asiakkaat, jotka haluavat myydä vaihe IIIB -yhteensopivat koneensa edelleen markkinoille, joissa määräykset ovat lievemmät. "Suuren rikkipitoisuuden muutossarja on tehokas ratkaisu, jonka avulla asiakkaamme voivat myydä koneensa edelleen maihin, joissa päästörajat ovat lievemmät", Volvo CE:n EMEA-myyntialueen tuotepäällikkö Jonas Andersson kertoo. "Sarja asennetaan käyttämällä Volvon kehittämää ohjelmistoa ja osia. Siten varmistetaan koneiden laadukas ja luotettava toimintakyky moottorin muutoksen jälkeen. Tämä muutos pidentää koneen ja sen komponenttien käyttöikää. Jälleenmyyjät voivat tehdä muutostyön nopeasti ja vaivattomasti." Muutossarjan saa useisiin Volvo CE:n konemalleihin, muun muassa pyöräkuormaajiin, kaivu-, tiivistys- ja asfalttikoneisiin. Se on yhteensopiva Volvon keskiraskaiden D4H-, D6H- ja D8H-moottoreiden kanssa. Muutostyön jälkeen niissä voidaan käyttää rikkipitoisuudeltaan 500 - 10 000 ppm:n polttonesteitä. Laatumuutos Muutosprosessissa koneeseen asennetaan uusi ohjelmisto ja vaihdetaan tiettyjä osia. Muutoksen tekeminen edellyttää kuuden laitesarjan ja 28 uuden moottoriosan asennusta. Lisäksi järjestelmään on ladattava osien asennuksen jälkeen Volvon uusi ohjelmisto. Uusi sarja estää pakokaasun kierrätyksen EGR-järjestelmässä. Koneeseen asennetaan tavanmukainen äänenvaimennin dieselhiukkassuodattimen ja hapetuskatalysaattorin tilalle. Tämä muuttaa moottorin sopivaksi rikkipitoisuudeltaan korkeammille polttonesteille. Kun muutostyö on tehty, se on pysyvä eikä moottoria voida tämän jälkeen käyttää päästömääräyksiltään vaativimmilla markkina-alueilla. Muutokset tekee lievempien määräysten alueella jälleenmyyjä yhteistyössä Volvo CE:n Global Parts -osaston kanssa. Hyväksyntä muutossarjalle myönnetään, kun jälleenmyyjä on päivittänyt moottorin uudella ohjelmistolla ja poistanut vaihe IIIB:n sertifiointitarrat. |